Loading...

sobota, 23 marca 2013

Czekoladowo- pomaranczowy sernik



Składniki:
  • herbatniki 200g
  • 160g masła
  • 1kg sera twarogowego
  • 4 jajka
  • szklanka cukru
  • cukier wanilinowy- łyżeczka
  • budyń śmietankowy
  • polewa czekoladowa
  • dwie duże pomarańcze
  • cukier puder
Podstawa:
  • pokruszyłam ciastka, aby był z nich piasek, następnie roztopiłam 80g masła
  • do masła wrzuciłam pokruszone herbatniki i wymieszałam
  • dno tortownicy posmarowałam masłem i włożyłam do lodówki, dopóki nie zrobiłam warstwy wierzchniej
Warstwa wierzchnia:
  • żółtka utarłam z cukrem, następnie dodałam pozostałą część (roztopionego) masła, czyli 80g i ponownie utarłam
  • po tym wszystkim dodałam ser twarogowy oraz budyń w proszku i mieszałam robotem przez 5 minut
  • w osobnej misce ubiłam pianę z białek i dodałam do masy serowej
  • wyciągnęłam tortownicę i wylałam ser na masę z herbatników
Piec w piekarniku przez godzinę przy 160 stopniach.
pokruszone herbatniki
po wyciągnięciu z piekarnika


      Ciasto ozdobiłam lejąc polewę czekoladową na cały wierzch i boki ciasta, a następnie przez małe sitko posypałam cukier puder. Pokroiłam także pomarańcze na małe kwadraciki i nałożyłam na cały sernik. Włóżcie go na noc do lodówki, żadne ciasto nie smakuje tak pysznie jak po przegryzieniu się wszystkiego :)
   


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję wam bardzo za każdy komentarz, ten krytyczny jak i ten pozytywny- jest to dla mnie niezwykła motywacja do pracy nad samą sobą.